in ,

Защо пробиотиците са важни за жените

В днешно време пробиотиците са много популярни  благодарение на непрекъснато разширяващия се списък от техни ползи. Изглежда, че почти всеки може да се възползва от тях по някакъв начин. Това е особено вярно, когато става въпрос за пробиотици за жени.

Пробиотиците помагат по много начини за подържането на деликатния баланс на бактерии и други микроорганизми в тялото, а именно за здравословен микробиом. Той играе важна роля за много функции като се започне се от кожата през психичното здраве до имунитета. При жените особено важно е подържането на бактериалното равновесие касаещо  вагинално здраве. От голямо значение е овладяването на проблемите с храносмилането, които засягат жените много по-често от колкото мъжете .

Какво трябва да знаят жените за пробиотиците

Пробиотиците са микроорганизми които могат да бъдат „добри“ бактерии и дрожди. Те подпомагат различни аспекти на цялостното здраве. Червата са дом на трилиони микроорганизми (повече от 500 различни вида) следователно използването на пробиотици може да помогне да се запази тази „екосистема“ под контрол.

Тези „добри бактерии” се колонизират в червата, оставяйки минимални шансове на вредни патогени да се заселят –това са преди всичко „лоши“ бактерии, гъбички Candida, както и паразити. Установено е, че ако позволим  на тези „добри“ микроорганизми да запазят контрола това ще има някои значителни ползи за здравето. Изследванията на този етап откриват още повече ползи.

Защо жените трябва да приемат пробиотици

Сигурно сте чували думата микробиом. Също така знаете, че той трябва да е здрав.Този така наречен „здрав микробиом” подържа  по много начини цялостното здраве на човека и в частност при жените, но за съжаление има много неща, които могат да нарушат мира в тази малка екосистема.

Защо жените трябва да приемат пробиотици

Жените в днешни дни са затрупани с множество задачи. Поради тази причина те са пряко подложени на хроничен стрес. Той е една от причините,които могат да извадят микробиома от строя. Ежедневното приемане  на захар и преработените храни също оказва ефект. Бактериалните инфекции, паразитите и гъбичките Candida също могат да предизвикат хаос. Приемът на антибиотици от своя страна също оказва отрицателно въздействие(освен,че убиват „лошите“ бактерии  те разрушават и „добрите“ бактерии в микробиома) Приемането само на един антибиотик може да се увреди чревната ви флора за период до 12 месеца.

Когато този микробиом не е в добра форма, това може да доведе до проблеми като алергии, автоимунни заболявания, кожни проблеми (като акне и екзема), хормонални дисбаланси, проблеми с психичното здраве, увеличаване на теглото, проблеми с Гликемичния индекс и др.

Добрата новина е, че ако някое от по-горе изброените състояния ви е познато имате нов помощник – Пробиотик!

Ползите от пробиотиците

Проучванията показват, че пробиотичните добавки имат силата да влияят на здравето по много сериозен начин, както при мъжете, така и при жените.Тъй като голяма част от бактериите в тялото се колонизират в червата не е изненадващо, че пробиотиците могат да помогнат за предотвратяване и справяне с много храносмилателни проблеми. Според изследванията приемането на пробиотици е помогнало да се предотвратят заболяванията на червата (като улцерозен колит и болестта на Крон) и да се намали диария повреме на пътуване. Пробиотиците също могат да помогнат за справяне със синдрома на раздразнените черва, теглото, подуването на корема, свързано с функционалните смущения в червата. Един конкретен вид бактерии и по-точно Bifidobacterium lactis може да намали възпалението и едновременно с това да съдейства за отслабване.

Освен за червата ползите от пробиотиците за много други области на човешкия организъм са много сериозни. Има нарастващ интерес към така наречената ос на чревния мозък (комуникацията между червата и мозъка), а пробиотиците могат да помогнат за модулирането на тези сигнални пътеки. Проучванията показват, че чрез механизмите на оста на чревния мозък пробиотиците могат да помогнат на психични проблеми като тревожност, депресия, хронична умора и реакции на организма от стреса.

Пробиотиците също могат да играят роля за здравето на кожата – те могат да помогнат за подобряване на защитната функция на кожата,както и за лечение на екземи, рани и белези. Те действително могат да помогнат за предотвратяване и лечение на устни заболявания и инфекции.

Пробиотиците и жените

Пробиотиците имат много ползи за здравето на жените в частност. Проучванията показват, че пероралното приемане на някои пробиотични щамове може да помогне за излекуване и предотвратяване на бактериална вагиноза чрез възстановяване на вагиналния баланс. Те също така могат да помогнат за предотвратяване на инфекции на пикочните пътища (които засягат жените много по-често от мъжете), като поддържат балансиран вагинален микробиом. Изследванията доказват,че при жени в чието влагалище е доказано наличието на лактобацили никога не са страдали от урогенитални инфекции. Следователно употребата на пробиотици може да предотврати появата на, бактериална вагиноза вагинит причинен от Candida и урогенитални инфекции

Така, че пробиотиците трябва  да станат част от вашето ежедневи.

Според Ейми Шах – доктор по медицина и по интегративна медицина и член на Mindbodygreen Collective, „това е нож с две остриета”. Правени са изследвния с доброволци, които е трябвало да приемат пробиотици по време и след терапия с антибиотици. Резултатът е, че пробиотиците възвръщат нормалната микрофлора само в рамките на няколко месеца.

Проучванията също показват, че пробиотиците и загубата на тегло са тясно свързани, особено когато се отнася до жените. В едно проучване изследователите открили, че жените с наднормено тегло, които са били подложени на диета за отслабване за 12 седмици приемайки определен щам пробиотици са загубили повече тегло от друга група жени с наднормено тегло, които са правили същата диета за отслабване в продължение на 12 седмици без да вземат пробиотична добавка. Жените, които  са приемали и приемат пробиотик продължават да губят тегло и по време на 12-седмичния период след диетата, докато теглото на другата група остава стабилно.

Според изследванията има няколко различни причини, поради които пробиотиците могат да помогнат при загуба на тегло. В горното проучване изследователите открили, че хормонът лептин (който потиска апетита) е по-висок в групата, която е приемала пробиотика. Тези изследователи също предполагат, че пробиотиците могат да променят пропускливостта на чревната стена позволявайки по-малко възпалителни частици да попаднат в кръвния поток (което може да доведе до непоносимост към глюкоза, диабет тип 2 и в крайна сметка затлъстяване)

Пробиотиците и жените

Как да изберем най- подходящите щамове и пробиотици за жени

Пробиотиците имат различно действие при различни здравни проблеми. Има три основни щама, открити в пробиотиците – Lactobacillus, Bifidobacterium и Saccharomyces boulardii – и различни видове в тези щамове са изследвани за различни приложения.

Така, че отделните пробиотици са полезни за специфични женските здравни проблеми. Проучванията показват, че Lactobacillus acidophilus може да бъде ефективен за възстановяване на вагиналния микробиом, който може да помогне за предотвратяване на бактериална вагиноза. Проучванията също показват , че Bifidobacterium infantis може да играе роля в лечението на синдрома на раздразнените черва (което отново засяга повече жени, отколкото мъже). Съществува и един щам, който се използва в помощ при загуба на тегло при жените. Това е Lactobacillus gasseri.

Тъй като различни щамове са били изследвани за различни приложения, изборът на пробиотична добавка с множество щамове се оказва най доброто решение. В крайна сметка вашите чревни бактерии са разнообразни, така  че пробиотик  с множество щамове е по-добър вариант от този, който съдържа само един щам.Списъкът със съставките написани на етикета на пробиотичната добавка може да изглежда объркващ , но един многощамов пробиотик вероятно ще съдържа следните бактерии Lactobacillus и Bifidobacterium (и различни видове във всеки от тези щамове, като Lactobacillus acidophilus и Bifidobacterium infantis. Можете също така да срещнете описани и термофили Saccharomyces boulardii и др.

>> Повече за пробиотичните бактерии може да видите тук

Когато избирате пробиотична добавка трябва да вземете под внимание качеството и количеството на съставките. Трябва да сте сигурни,че пробиотикът наистина  съдържа това, което пише на етикета. И че описаните” живи бактерии” ще са в състояние да направят колонии в червата ви без да умират. Потърсете доказани марки препоръчани от професионалисти в здравеопазването или марки на производители, които извършват тестване на своите пробиотици, което оповестяват.

Когато става въпрос за количество по-добре потърсете продукт в който има милиарди CFU (Colony-forming unit). Това е единица използвана за оценка на броя на жизнеспособните бактерии или гъбични клетки в една проба. Пробиотиците често варират от 5 до 100 милиарда.Вие трябва да започнете от долния край и да увеличавате постепенно.

Пробиотиците са изключително полезни за човешкото здраве. Жените могат да се възползват от тях за лечение или за превенция на редица здравословни проблеми. Освен в пробиотични добавки пробиотиците се намитар и в много храни. Ако решите да приемате пробиотик за общо здраве започнете с  30 до 50 милиарда CFU(Colony-forming unit) един до два пъти на ден на празен стомах. Жени, които  търсят пробиотик за решаване на специфични здравни проблеми е най-добре да разговарят с медицински специалист. Той ще е в състояние да посочи най-подходящия за случая пробиотик.

What do you think?

1 point
Upvote Downvote
ползи от пробиотици против гъбички

7 ползи от пробиотици против гъбички

ползите от пробиотиците за човешкото здраве

Ползите от пробиотиците за човешкото здраве